dijous, de maig 01, 2008

ELS “CANTAMAGGIO”...


ELS “CANTAMAGGIO”

Al meu país de Liguria, Varese Ligure (SP), el primer dia de maig, un grup espontani de gent de cada edat vestida d’una manera colorada,extravagant, amb branques i flors, anomenats “Cantamaig”, alegren el poble amb dances i cançons populars per anunciar l’arribada de la primavera i per propiciar una fecunda estació.
Els pagesos li donen el benvingut amb ous, vi, pa i formatge i dolços…Fa molts d’anys vaig ser una canta maggio……..llàstima o sort que no podeu sentir la meva veu…….

De seguida us dedico a tothom el text del cant propiciatori del ‘600 :


È qui ridente maggio
È qui quel nobil mese
Che sveglia ad altre
imprese
i nostri cuori.
È carico di fiori Di rose e di viole
Dipinge come suole
Ogni riviera

RIT.
E se non ci credete
Che maggio sia arrivato
Eccolo qui piantato
E se non ci credete
Che maggio sia arrivato
Eccolo qui fiorito.

È qui la primavera
È qui il tempo novello
Torna mai più che bello
E più giocondo
Acciò che tutto il mondo
Sia colmo di allegrezza
Di gaudio, di dolcezza
E di speranza

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Tant de bo la "speranza", la "dolcezza", el "gaudio" i l'"allegrezza" estiguen sempre presents en els nostres cors.

onatge ha dit...

Que s'acompleixin els bons desitjos. La primavera sigui fecunda i dolça i l'alegria floreixi a la terra i als cors...

Salut. onatge

Henry The VIII ha dit...

Què divertit això dels cantamaggio. S'ho deuen passar bomba.

Striper ha dit...

Saps per aqui també es fa una cosa similar es diuen caramelles,a mi tot aquest tipus de folkore m'encanten.
Gracies per pasar per el meu blloc m'ha fet molta ilusio que siguis de l'alguer.
Ens veiem.

Cèlia ha dit...

Hola Lliri, llegeixo els teus poemes i m'agraden molt. He penjat un poema teu, La primavera, al bloc que hem fet el nostre club de lectura. Ens dones permís? Si no hi estàs d'acord, l'eliminaré. Gràcies pel teu bloc.

Lliri blanc ha dit...

Novesflor: aquest és el meu desig per vosaltres!
Onatge: que tinguis sempre una primavera dins el cor.
Henry:Si, una bomba..sobretot per el vi que es beuen tot el dia!
Striper: Benvingut!També a mi m'agrada el folklor, buscaré noticies sobre "caramelles".Aqui a l'Alguer no hi ha aquesta tradiccio popular,tampoc la del Cantamaggio
Celia: Benvinguda. gràcies per la visita i pels compliments.Una il.lusio' per a mi que les meves paraules aletegin al vostre Club...
Fins aviat

Joan de Peiroton ha dit...

Bé, doncs, el bon mes de mai "és arribat"!!! Cinzia, ets un sol!

Joan de Peiroton ha dit...

Bé, doncs, el bon mes de mai "és arribat"!!! Cinzia, ets un sol!