diumenge, de juny 22, 2008

SOMNIS


SOMNIS

Saludo la nit enguiriada
de  frescos llençols.
Despag la llum i…
s'hi veig encara.
Imatges
tènues en la cursa
dels  pensaments  abusen
del cos ara ja cansat.
La luna sobre la pell,
mentres notes flèbils d’un violí
pispien el cor.
Contesten  gemecs de flauta
als dits savis que esliten
a damunt d’un piano.
És fosc, però jo puc encara veure
 un camí entre les tenebres,
la simfonia nocturna
 dins lo cel  gemat de robins:
somnis prohibits fugits al  control.

Sogni

Saluto la notte avvolta
in fresche lenzuola.
spengo la luce e...
ci vedo ancora.
Immagini sfocate nella corsa
dei pensieri abusano
del corpo ormai stanco.
La luna sopra la pelle,
mentre note flebili d'un violino,

                        innaffiano il cuore.
Rispondono gemiti di flauto
alle sagge dita che scivolano
su di un piano.
E' buio, ma posso ancora vedere...
un varco nelle tenebre,
la sinfonia notturna 
nel cielo gemmato di rubini:
sogni proibiti fuggiti al  controllo.


8 comentaris:

Anònim ha dit...

Preciosa simfonia nocturna i suggeridora imatge.

Henry The VIII ha dit...

Iridio Bianco (ja sé que és Giglio però m'agrada més escriure Iridio), molt maco el poema. Fa venir ganes de passar-se el dia al llit somiant.

Salutacions!

Anònim ha dit...

Somniar, tenir sempre un espai per somniar. Que bé. I amb imatges com aquesta, els somnis només poden ser bells com ho és aquest poema.

Cèlia ha dit...

A poc a poc
- entre somnis -
vaig marcint
mentre el meu miol
- minúscul -
minva en la nit.

Striper ha dit...

Ah El silenci sobre la pell es molt trist millor si unes mand parlan carícies.

Anònim ha dit...

Minuts màgics
sense destorb possible.
Totes les notes
dibuixen dins del cap
històries ben trenades.
El teu món en marxa.

Giorgio Grappa ha dit...

Hola, Lliri Blanc! M'acabe de mudar a http://anotacionsalmarge.wordpress.com/: s'ha de notar que és estiu, no?

El Tux i jo t'hi esperem!

Joan de Peiroton ha dit...

A la hora quan se'm quita la son, els somnis també em volen evitar, però els torno a trobar llegint-te.